Konzervované potraviny spôsobujú depresie
Britskí vedci zistili, že ľuďom konzumujúcim prevažne konzervovanú stravu hrozí vyššie riziko depresií.
BRATISLAVA. Častá konzumácia konzervovaných potravín zvyšuje riziko depresií. Tvrdia to britskí vedci z University College London.
Odborníci porovnali údaje o stravovacích návykoch 3500 štátnych zamestnancov so záznamami o depresiách a zistili, že existuje priama súvislosť medzi zložením stravy a touto psychickou poruchou. Respondentom, ktorí konzumovali najviac nespracovaných potravín ako napríklad zelenina, ovocie alebo ryby, hrozilo o 26 percent nižšie riziko depresie než tým, čo jedli najmenej nespracovaných potravín.
Naopak ľudia, ktorých strava pozostávala prevažne z konzervovaných potravín, mali o 58 percent vyššie riziko depresie než tí, ktorí takéto potraviny jedli len príležitostne. Experti síce zatiaľ nevedia akým spôsobom jedlo ovplyvňuje vznik depresie, predpokladajú však, že existuje súvislosť medzi stravou a zápalovými procesmi, podobne ako pri srdcovocievnych ochoreniach.
Informácie zverejnil spravodajský portál news.bbc.co.uk.
pondelok 2. 11. 2009 12:16 | Copyright © SITA 2009
© 2009 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

- 4 hodiny
- 24h
- 3dni
- 7dní
- Morská tráva sa dožíva stotisíc rokov 3 375
- Chirurgia objavila 3D tlačiarne 926
- Rusi otvárajú tajomný stratený svet 549
- Objav božskej častice sa blíži 353
Dušan Žitňan: Úradníci ani netušia, ako funguje veda 223- Prečo veľryby páchajú samovraždy? 145
- Slávna planéta asi neexistuje 140
- Vedci poštvali na superbaktérie vírusy 117
- Máme tu sibírsku zimu 106
- Rusko: Človek sa vráti na Mesiac 83



























